Monday 24 December 2012

OMEGA 3 SOFTGEL HALAGEL KUASA MINDA SI ANAK KECIL


Masa usia dalam kandungan enam bulan hingga usia dua tahun, merupakan jangka waktu yang penting dalam pengembangan  otak si kecil. Pengamalan Omega 3 yang kaya dengan DHA telah menjadi amalan kebiasaan masyarakat negara maju, Selain faktor genetik dan lingkungan, kecerdasan otak anak dibentuk dari nutrisi yang di amalkan. Si anak kecil amat memerlukan zat-zat penting seperti vitamin B1, B6, asid folic, sodium, zat besi, zing, AA dan DHA untuk mendukung pembentukan otaknya.
Dari beberapa zat nutrisi penting tersebut, DHA sendiri merupakan zat kaya manfaat yang berfungsi menjaga selaput otak agar berfungsi sempurna dalam penghantaran informasi dari satu sel otak ke sel otak lainnya, selain itu juga berfungsi untuk memaksimalkan daya serap dan daya ingat otak terhadap suatu informasi serta rangsangan.
DHA merupakan makanan penting untuk meningkatkan kecerdasan otak si kecil di waktu emas pertumbuhannya. Omega 3 Halagel  mengandungi DHA yang baik untuk di amalkan. Selain mengandungi Omega 3 yang amat baik untuk pertumbuhan otak dan jantung, juga mengandung vitamin D yang baik untuk perkembangan tulang dan gigi.

No comments:

Post a Comment