Wednesday 29 August 2012

Evening Primrose Oil Penyelesaian Kepada Masaalah Alahan & Sindrom Datang Bulan























EPO Merawati Permasaalah Simptom Kedatangan Haid (Pre Menstrual Syndrome)

Sindrome ini sering terjadi kepada sebahagian besar wanita ketika tiba waktunya.  Sindrom bulanan yang menyebabkan berlakunya perubahaan mood, pembengkakan dan kesakitan pada buah dada, sendi, sakit kepala dan sebagainya. EPO yang kaya dengan bahan asid lemak GLA (Gamma Lenolenic Acid) menjana hormon untuk mengawal symptom tersebut serta menguranginya secara semulajadi.
EPO juga bertindak untuk meningkatkan kadar  hormon Seratonin dan neurotransmitters lain dalam otak bagi tujuan mengawal mood yang tidak baik ketika syndrome tersebut.


EPO di dapati sangat berkesan untuk merawati pelbagai masaalah akibat dari Allahan ( Allergy).

Kajian menunjukkan EPO bertindak dalam dua keadaan bagi tujuan tersebut;
1.      Jika sesaorang menderita akibat serangan alahan hingga menyebabkan inflamantasi kulit.  Contohnya kondisi kulit yang makin parah akibat kesan alahan.  Dalam keadaan ini EPO akan bertindak mempertingkatkan anti inflamantasi serta mengurangkan tindakbalas alahan tersebut. Ini juga di sebut sebagai mempertingkatkan tranformasi daya imunisasi kepada tubuh badan.
2.      Seterusnya EPO akan menggalakan sel darah putih untuk memperbanyakan kuantiti antibody dan histamine dalam tubuh badan.  Keadaan ini secara langsung akan memperkuatkan sistem imunisasi terhadap tubuh badan sesaorang.

EPO Sebagai Pakej Penurunan Berat Badan

Diantara salah satu keajaiban EPO adalah sebagai satu pakej penggunaan untuk program menurunkan berat badan. Penggunaan lemak  yang betul dan berterusan adalah amat penting dan bertujuan untuk menyihatkan tubuh badan dan minda.  Lemak juga di katakan sebagai penyenggara dan bertindak kepada kesimbangan pada berat badan.  Lemak yang dimaksudkan adalah lemak yang bersifat polyunsaturated ataupun lemak tumbuhan yang tidak tepu dan tidak akan menyebabkan terjadinya peningkatan LDL dalam tubuh badan adalah amat penting dan ini terdapat didalam EPO.  Asid lemak Omega 6 yang terdapat dalam EPO dikaitkan sebagai “FatBurner” bertujuan untuk membantu menurunkan berat badan yang berlebihan.

EPO Membantu Memulihkan Metabolisma Tubuh Badan

EPO bertindak kearah pemulihan dan meningkatkan kadar Metabolisma Tubuh Badan.  Ini akan meningkatkan pengeluaran tenaga akibat dari pelbagai aktiviti fizikal dan mengekalkan tahap kesihatan sesaorang.


No comments:

Post a Comment