Sunday 4 November 2012

SOLMON OIL VS OMEGA 3

Mungkin ramai yang bertanya apa beza OMEGA 3 (FISH OIL) dan SOLMON OIL.  Perbezaan yang ketara adalah SOLMON OIL di hasilkan hanya dari ikan Solmon manakala Omega 3 dihasilkan dari pelbagai ikan laut dalam(deep sea) seperti tuna, kod, herring, mackerel, anchovy atau sardin.  Kumpulan ikan yang di kenali sebagai "BRAIN FOOD" atau "MAKANAN MINDA" memiliki kekayaan Omega 3 fatty oil iaitu EPA dan DHA.

SOLMON
Ikan yang memiliki kadar tertinggi OMEGA 3. Karater SOLMON yang dikatakan berenang melawan arus dan mampu untuk mengembara pada jarak jauh. Sifat istimewa ikan ini dikatakan menjadi sebab kenapa SOLMON memiliki kadar Omega 3 yang begitu menakjubkan.

SOLMON amat sesuai untuk mengatas masaalah sistem kardiovaskular.  Kajian menunjukan SOLMON OIL mampu untuk merendahkan kadar lemak yang tidak sihat didalam darah.  Sehubungan dengan itu ia dapat mengurangkan kadar kemungkinan terjadinya permasaalahan darah tinggi, lemah jantung dan stroke(lumpuh).  Selain itu minyak ikan ini dapat melembutkan pembuluh arteri yang menjadi penyebab kepada gelaja di atas.

Kajian dari Universiti Maryland Medical Center membuktikan bahawa pengamalan yang berterusan mampu mengurang risiko KANSER KOLON, KANSER PERUT, KANSER PAYU DARA dan KANSER PROSTAT.

Terdapat juga kajian menunjukan SALMON OIL mampu meringankan penderita artritis, athma, pendarahan  usus dan kencing manis.



.

No comments:

Post a Comment