Tuesday 16 October 2012

Cegah Padah Kanser Kolon DENGAN VCO dan Minyak Biji Anggur

Kebelakangan ini kita mendengar ramai yang menderita akibat penyakit di bahagian Kolon (Usus) yang sebahagian darinya membawa kepada kematian.  Mungkin tanda awal yang di lihat tidak serius(pendarahan biasa), maka bila tidak di rawati gejala ini akan merebak dalam waktu yang pantas dan dalam tidak kita sangka membawa kepada kematian.

Seratus tujuh puluh ribu orang Amerika dijangkiti penyakit ini dan ianya membawa maut kepada enam puluh ribu dari mereka setiap tahun.

Tumor/kanser ini menembus jauh kedalam lapisan-lapisan mukosa kolon, peritoneum dan ke kelenjar limfa yang berdekatan. Dalam masa yang singkat ianya mampu merebak dan meyerang ke hati, paru-paru, otak dan tulang. .

Tanda-tanda awal
1. Perut terasa kembung 
2. Hilang selera makan
3. Darah keluar dari lubang dubur. Peringkat awal tidak menampakan kesan serius

Tanda-tanda akhir
1. Keluar najis yang berterusan dan gagal di kawal
2. Badan menjadi kuning ( usus sudah mula membengkak)
3. Badan menjadi lemah dan kusut
4. Aliran darah berterusan keluar dari lubang dubur

Banyak faktor yang menjadi penyebab kepada permasalahan ini.  Saya gariskan secara ringkas penyebab-penyebab yang memungkinkan terjadinya permasalahan ini;

1. Makanan lemak tinggi dan kurang serat
2. Tabiat pemakanan terlalu pedas dan berasid
3. Peminum alkohol
4. Pengamalan Pain Killer yang berterusan

Dari kesimpulan yang dapat kita buat antara makanan yang terkait dengan permasalahan tersebut diantaranya adalah sambal, kuah rojak, cilli padi, cuka tiruan, daging yang berlemak tinggi, sambal sos yang terlalu tinggi kadar asid, minuman bergas dan sebagainya.


Halagel memperkenalkan  dua produk yang disarankan menjadi amalan masyarakat kita. VCO dan Grape Seed Oil( Minyak Biji Anggur)adalah solusi terbaik untuk memperbaiki dan merawat kolon yang bermasaalah. INGAT!!! CEGAH SEBELUM PARAH.

No comments:

Post a Comment